Filtry cząstek stałych

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to całkowicie normalna sytuacja. Silniki te są tak stworzone, by wypalać te cząstki stałe, niemniej jednak jest to możliwe tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy w silniku zamontowany jest adekwatny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym celem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i jednocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien bardzo dużo jeździć na długich trasach, a nie za każdym razem tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco bardzo dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku samochodu. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to jednak stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap oraz filtrów dpf odbywa się w trakcie jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są zwyczajnie wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeśli trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, wyłącznie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze problemy. Dlatego też tak istotne jest, aby kupować samochód z silnikiem diesla jedynie i jedynie wówczas, kiedy najczęściej i na prawdę dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, a dodatkowo koszty generowałyby rozmaite naprawy silnika i innych podzespołów. W takim przypadku lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Polecamy: czarny dym z rury wydechowej.

Leave a comment