Jak poprawić widoczność firmy w internecie?

Chociaż pozycjonowanie czyni już nieodłączny element kampanii reklamowych dla dużych, średnich i niedużych przedsiębiorstw, są jeszcze osoby, które nie wiedzą, na czym polega współpraca z pozycjonerem. Warto więc tę niewiedzę wyeliminować, tym bardziej że coraz nie najprościej przebić się do świadomości klienta bez bardzo dobrze wypromowanej strony.
Pozycjonowanie stron – bez względu na to, czy współpracujemy z firmą pozycjonującą, czy z freelancerem – przebiega zazwyczaj według następujących etapów:

Klient odzywa się do firmy pozycjonującej/freelancera i przedstawia mu własne wymagania (w tym celu powinno się zazwyczaj wypełnić formularz kontaktowy)

Po kilku godzinach (przeważnie do doby) firma pozycjonująca/freelancer przesyła odpowiedź, a w niej wstępną analizę naszej strony, analizę stron naszych konkurentów, wykaz proponowanych fraz, wytyczne optymalizacyjne itp.

Klient akceptuje ofertę
Rozpoczynają się prace (wiele firm/freelancerów zapewnia wyniki już po kilku dniach).

SEO w pigułce
Oczywiście dalsze prace zależą od tego, co jest do zrobienia na stronie, niemniej jednak zadania dzielą się zazwyczaj na optymalizację i linkowanie. Do optymalizacji wchodzi optymalizacja programu i treści, czyli np. wprowadzenie tekstów do dziedzinie, uczynienie adresów URL przyjaznymi, wyeliminowanie błędów w kodzie, przyspieszenie wczytywania się strony i tym podobne.
Linkowanie to z kolei pozyskiwanie linków w źródłach zewnętrznych, takich jak zaplecza, strony z tekstami typu pressel, katalogi internetowe i tym podobne. Dodajmy że profesjonalny pozycjoner powinien utrzymywać stały kontakt z klientem, a także – jeśli taka jest kliencka wola – udzielać profesjonalnego doradztwa na każdym etapie prac. Oczywiście SEO to działania o wiele bardziej trudne niż wynika to z powyższego zarysu, ale – jeśli wybraliśmy dobrą firmę – nie powinniśmy się o to martwić. No właśnie, jeżeli wybraliśmy dobrą firmę, bo ofert jest dziś wiele, natomiast nie wszystkie z nich są warte uwagi. Zanim wybierzemy więc jakąkolwiek, warto zweryfikować, czy dany usługodawca ma dobrą renomę, odpowiednie doświadczenie i tym podobne. Promowanie strony w sieci to zbyt poważne przedsięwzięcie, żeby podejść do niego w sposób niedbały.
Warto zobaczyć: pozycjonowanie abonament częstochowa.

1 Comment on Jak poprawić widoczność firmy w internecie?

  1. Gratuluję dobrego tekstu. Informacje, jakie tu wyczytałem są pomocne.

Leave a comment