Dobra reklama telewizyjna

 

aby marketing została wyemitowana w telewizji, nierzadko należy nad nią pracować wręcz długimi miesiącami. Powinno się przemyśleć należycie grupę targetową, czyli wiedzieć, do kogo posiada trafić dana reklama i dopiero wówczas możemy zacząć się zastanawiać, co będzie do nich natrafić. Klient, który zgłasza się do agencji po przygotowanie takiego spotu, musi wypełnić brief, w którym odpowie na pytania o cele, charakter i treści, jakie ma zawierać takie filmowanie z powietrza czy inna metoda reklamy. Dopiero w przyszłości możliwe jest postanowienie drogi funkcjonowania, czyli sposobu, w jaki posiada być osiągnięty ten cel.

Analiza grupy docelowej jest w tym przypadku znacząca, bo dzięki tej grupie można stwierdzić, co będzie skuteczne, jednakże z czego musisz zrezygnować i czego nie brać pod uwagę. Każda grupa docelowa potrzebuje czegoś innego i filmy reklamowe powinny być tworzone tak, żeby z dokładnością wpasowywać się w potrzeby danej grupy. Całkiem inaczej się tego nie da zrobić. Kiedy Brief jest już wypełniony a grupa docelowa ustalona, zaczyna się burza mózgów, której zadaniem jest ustalenie, jaki pomysł będzie w tym przypadku najlepszy. Ten odcinek tak realnie trwa najdłużej, bo powinno się przeanalizować różnorodne scenariusze pod kątem skuteczności i na tej właśnie podstawie podjąć decyzję. Kiedy filmy promocyjne posiadają już ustalony pomysł, copywriterzy piszą do nich scenariusz, zatrudnia się aktorów, a następnie powinno się taki spot nagrać. To w pewnych sytuacjach trwa bardzo długo, niemniej jednak efekt musi być osiągnięty. W pewnych sytuacjach potrzeba kilka dubli i konwersji, żeby powstało coś stosownego.
Zobacz także: spoty reklamowe.

1 Comment on Dobra reklama telewizyjna

  1. Gratuluję dobrego tekstu. Porady, jakie tutaj znalazłem są pomocne.

Leave a comment