W świecie blogów łatwo zostać zauważonym, gdy ma się unikatowy styl w blogowaniu. Tak jak posiadanie unikalnego znaku firmowego w blogowaniu, wykorzystywanie autentycznego stylu odgrywa główną rolę w sukcesie Twoich artykułów na blogu. Nie powinieneś być sztywny, jeśli chodzi o pisanie treści na swojego bloga.
Jako bloger, lepiej jest uczyć się i ćwiczyć swój styl pisania, ażeby go dalej rozwijać. W ten sposób Twój głos będzie słyszalny, a Twoi zwolennicy będą czerpać wiedzę z każdego artykułu, który będziesz dodawać do własnego bloga. Bardzo dobrze jest zawrzeć w nim własną osobowość, ażeby czytelnicy poczuli, że pisze go prawdziwa osoba.Styl ma znaczeniePostaw czytelnika na pierwszym miejscu. Zadaniem pisania jest jasna, w pewnych sytuacjach perswazyjna, komunikacja. Nie chodzi tu o Ciebie ani Twoje sprytne pomysły. O ile piszesz po to, aby zrobić wrażenie, odwracasz uwagę czytelnika od treści. Bardzo dobre pismo jest jak witryna internetowa sklepowa. Powinna być czysta i przejrzysta, ażeby czytelnik mógł bez przeszkód zaznajomić się z zawartością. Uporządkuj własne myśli. Do większości tekstów nie jest niezbędny szczegółowy konspekt. Powinieneś jednakże wiedzieć, co chcesz powiedzieć, zanim to zrobisz. O ile dobrze czujesz się z konspektem, jakiego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W innym razie wystarczy zanotować ważne kwestie, które chcesz poruszyć, i ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej chcesz je zilustrować. Pomysły, które nie są bezpośrednio związane z tymi punktami, trzeba wyeliminować.Dlaczego warto utworzyć przewodnik po stylach bloga? Kluczowym powodem wykonania przewodnika po stylach blogów jest usprawnienie procesu pisania i projektowania. Stanowi on listę kontrolną, której możesz użyć, by zachować spójność i jakość wszystkich swoich artykułów i grafik. W tym celu wszyscy właściciele blogów powinni utworzyć przewodnik stylu, najlepiej już na początku prowadzenia bloga. Innym ważnym powodem, dla którego warto utworzyć przewodnik stylu, jest zachowanie spójności, gdy zatrudniasz innych autorów. Wolni strzelcy, blogerzy gościnni i redaktorzy muszą wiedzieć, czego oczekujesz. Przewodnik stylistyczny to najprostszy sposób, ażeby to osiągnąć – wystarczy wysłać go nowym współpracownikom na początku współpracy.Sprawdź tutaj: jak czyścić złoto.
Leave a comment
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.